سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ایران سربلند

 

ای عایشه ! فروتن باش که خداوند متعال، فروتنان را دوست می دارد و گردن کشان را دشمن می دارد. [رسول خدا صلی الله علیه و آله]

 
 

مدیریت| ایمیل من

| خانه

پایین

?سیدشهاب الدین عالمیان

سه شنبه 86/6/27  ساعت 11:46 عصر

تاکید رییس مجلس خبرگان بر شرکت همه گرایش‌ها در انتخابات

 

آقای هاشمی رفسنجانی روز سه شنبه در دیدار اعضای مجمع بانوان اصلاح‌طلب با توجه به تاکیدات اسلام بر نقش و جایگاه زنان در عرصه‌های مختلف اجتماعی در چارچوب و ضوابط اسلامی گفت: مبادی اجتهادی در فقه موجود کشور ذاتا پویا و به روز است و اسلام، شرع را منطبق با عقل و مبنای تصمیم‌گیری در اسلام دانسته است.

رییس مجلس خبرگان رهبری افزود: احکام اسلامی، متقن و پویاست و اگر مشکلی وجود دارد در نحوه فهم و برداشت‌هاست.

هاشمی رفسنجانی استعداد و توانمندی‌های زنان در عرصه‌های گوناگون به ویژه اجتماعی و فرهنگی را امری اثبات‌شده در دوران پس از انقلاب اسلامی توصیف کرد و افزود: زنان به عنوان نیمی از جمعیت جوامع بشری، در عدالت اجتماعی مورد تاکید اسلام، از حقوق و مزایای عادلانه برخوردارند.

وی گفت: خانم‌ها توانسته‌اند با بروز استعدادهای خود از جمعیت کم‌سواد و غیر فعال قبل از انقلاب اسلامی به جمعیتی پویا و تحصیل‌کرده تبدیل شوند و این روند مبنایی چنان چه در آینده نیز ادامه یابد قطعا نقش و شان زنان درخشان‌تر خواهد شد.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: با این همه احساس می‌شود هنوز جمعیت زنان آن طور که شایسته آنهاست در راه تحقق حقوق و استیفای نقش اصلی خود فعال نبوده‌اند و در استفاده از توانمندی‌های خود در عرصه‌های علمی و فرهنگی و به ویژه مسوولیت خاص این قشر، تلاش مجدانه‌ای نکرده‌اند.

وی با توجه به نقش زنان در انتخابات کشور گفت: زنان باید به این خودباوری برسند که به شایستگان هم‌جنس خود اعتماد بیشتری پیدا کنند و جمعیت‌های زنان با گرایش‌های فکری مختلف بتوانند با تاکید بر مشترکات و موضوعات همسو، حول محوری واحد در راه تحقق اهداف خود کوشاتر و فعال‌تر برخورد کنند.

هاشمی رفسنجانی، انتخابات را بزرگ‌ترین عرصه حضور مردم در تعیین سرنوشت کشور دانست و گفت: مردم‌سالاری در جمهوری اسلامی ایران از سطح بالاتری نسبت به سایر کشورها برخوردار است.

وی افزود: انتظار می‌رود آزادی و احترام به افکار عمومی در انتخابات روز به روز افزایش یابد و همه گرایش‌های عضو خانواده انقلاب بتوانند با اطمینان از سلامت انتخابات در آن شرکت کنند.

هاشمی رفسنجانی گرایش به اسلام و توجه جدی‌تر به موضوع حجاب را در کشورهای همسایه، ناشی از بسط و گسترش احکام نورانی اسلام در این کشورها دانست و گفت: درخشش زنان در عرصه‌های مختلف در جمهوری اسلامی ایران با حفظ حجاب و متانت اسلامی، می‌تواند برای سایر کشورها الگو و نمونه مناسبی باشد.

وی با تاکید بر حفظ و تقویت وحدت ملی در جامعه با توجه به کید دشمنان گفت: همه وظیفه داریم وحدت را حفظ و بنیان‌های مستحکم مردمی نظام را بیش از پیش تقویت کنیم.

در آغاز این دیدار چند تن از بانوان حاضر در جلسه گزارشی از عملکرد مجمع زنان اصلاح‌طلب و برنامه ها و دغدغه‌های این جمع را به اطلاع رساندند.


نظر شما( )

لیست کل یادداشت های این وبلاگ

هشدارهاشمی
درمان اقتصادایران
راه نجات کشور
خاتمی و اصلاح طلبی
قدری تامل
[عناوین آرشیوشده]

بالا

  [ خانه| مدیریت| ایمیل من| پارسی بلاگ| شناسنامه ]

بازدید

148349

بازدید امروز

7

بازدید دیروز

8

حضور و غیاب
یــــاهـو


 RSS 


 درباره خودم

ایران سربلند
سیدشهاب الدین عالمیان
حدود26 سال سابقه ی اجرایی وفرهنگی درآموزش و پرورش تهران دارم.فارغ التحصیل رشته ی اقتصادازدانشگاه تهران هستم.

 لوگوی وبلاگ

ایران سربلند

 پیوندهای روزانه


 اوقات شرعی

 فهرست موضوعی یادداشت ها

 آرشیو

86

 لینک دوستان

به وسعت دنیا
« یا مهدی ادرکنی »
دوستداران حقیقت
کوثر
وبلاگ حامیان وطن

لوگوی دوستان






















آوای آشنا

اشتراک