سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ایران سربلند

 

همه زهد در دو کلمه از قرآن فراهم است : خداى سبحان فرماید « تا بر آنچه از دستتان رفته دریغ نخورید ، و بدانچه به شما رسیده شادمان مباشید . » و آن که بر گذشته دریغ نخورد و به آینده شادمان نباشد از دو سوى زهد گرفته است . [نهج البلاغه]

 
 

مدیریت| ایمیل من

| خانه

پایین

?سیدشهاب الدین عالمیان

پنج شنبه 86/7/5  ساعت 9:21 صبح

واکنش خاتمی به اقدام رییس دانشگاه کلمبیا

این عمل اهانت به ملت‌های ایران و آمریکا بود

رییس جمهور سابق کشورمان ،درجمع خبرنگاران و در واکنش به سخنان توهین آمیز رییس دانشگاه کلمبیا در اهانت به رییس جمهور کشورمان با بیان اینکه «واقعا از رفتار رییس یک دانشگاه که باید نماینده ادب و اخلاق باشد تعجب می‌کنم»، گفت:« کار رییس دانشگاه کلمبیا زشت و دور از شان یک رییس دانشگاه بود.»
حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد خاتمی با تاکید بر لزوم رعایت شرایط جهت ارائه بحث های آزاد و ارائه نظریات، رفتار رییس دانشگاه کلمبیا را از جهت آن که دور از ادبیات طرح مباحث آزاد بود اهانت به مردم آمریکا و محیط فرهنگی دانست که او چنین جملاتی را در آنجا ادا کرده است.
وی در ادامه با بیان این که رییس جمهور نماینده ملت است، اقدام رییس دانشگاه کلمبیا را از این جهت توهین به ملت ایران دانست و تصریح کرد:‌«‌ ما نیز باید طوری رفتار کنیم که زمینه این اقدامات فراهم نشود.»
رییس موسسه بین المللی گفت و گوی فرهنگها و تمدنها در ادامه همچنین به مصوبه اخیر کنگره آمریکا اشاره کرد و با یاد اوری اظهاراتش در مقطعی که زمزمه‌های قرار گرفتن نام سپاه پاسداران در فهرست گروه‌های تروریستی در آمریکا مطرح شده بود، با تکیه بر آن اظهارات، این اقدام را پوست خربزه‌ای دانست که تندرو‌های آمریکایی برای فرار به جلو به آن متوسل شدند وسعی می‌کنند دیگران را با خود شریک کنند.
سد محمد خاتمی با بیان این که درهمان اظهارات هشدار دادم که مبادا ملت آمریکا فریب این رفتار را بخورند و این امر اتفاق بیافتد گفت: متاسفانه این امر اتفاق افتاد و این مصوبه باعث تاسف و تاثر همه‌ ما شد، اما باید ما را هوشیار کند که در معرض تهدید هستیم.
وی اظهار امیدواری کرد که به لطف خدا و همبستگی ملی این مشکلات که پیش روی ملت ایران است خنثی شود.
رییس بنیاد باران در ادامه اظهار داشت: من از تصویب این نوع مصوبات متاسفم، این مصوبات کمکی به رفع سوء تفاهمات بین ایران و آمریکا نمی‌کند، بلکه مشکلات را بیشتر می‌کند لذا امیدوارم عقلای قوم متوجه شوند و درصدد جبران برآیند.


نظر شما( )

لیست کل یادداشت های این وبلاگ

هشدارهاشمی
درمان اقتصادایران
راه نجات کشور
خاتمی و اصلاح طلبی
قدری تامل
[عناوین آرشیوشده]

بالا

  [ خانه| مدیریت| ایمیل من| پارسی بلاگ| شناسنامه ]

بازدید

148353

بازدید امروز

11

بازدید دیروز

8

حضور و غیاب
یــــاهـو


 RSS 


 درباره خودم

ایران سربلند
سیدشهاب الدین عالمیان
حدود26 سال سابقه ی اجرایی وفرهنگی درآموزش و پرورش تهران دارم.فارغ التحصیل رشته ی اقتصادازدانشگاه تهران هستم.

 لوگوی وبلاگ

ایران سربلند

 پیوندهای روزانه


 اوقات شرعی

 فهرست موضوعی یادداشت ها

 آرشیو

86

 لینک دوستان

به وسعت دنیا
« یا مهدی ادرکنی »
دوستداران حقیقت
کوثر
وبلاگ حامیان وطن

لوگوی دوستان






















آوای آشنا

اشتراک