سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ایران سربلند

 

هر که نرمخو گردد، دوستی اش [در دل ها [جایگیرمی شود [امام علی علیه السلام]

 
 

مدیریت| ایمیل من

| خانه

پایین

?سیدشهاب الدین عالمیان

پنج شنبه 86/7/5  ساعت 11:17 عصر

انتقاد از مداحی‌ها

دبیرکل مجمع مدرسین حوزه علمیه قم با انتقاد شدید از برخی مداحان اهل بیت و محتوای اشعار آنان در خصوص ائمه اطهار گفت: در این چند سال اخیر، برخی با هدف ترویج شیعه، آسیب‌هایی به دین زدند که باید آسیب‌شناسی شود.

سیدحسین موسوی تبریزی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی آفتاب سه عامل تبلیغات دشمنان شیعه، تعبیرات غلوآمیز درباره ائمه و تعریف از مصادیق ظاهری ائمه را در آسیب زدن به شیعه و ائمه موثر دانست.

وی گفت: برای مثال گاهی در سخنرانی‌ها، مداحان در تعریف از ائمه غلوگویی می‌کنند و حتی متاسفانه برخی از علما و روحانیون نیز به دلیل خوشایند بودن این مسایل برای مردم، در تعریفات خود غلو می‌کنند، اگر این تعبیرات عین غلو نباشد اما مقدمه غلو است که مردم را به انحراف می‌کشاند.

وی با بیان اینکه «بزرگنمایی از دو جهت به شیعه آسیب می‌زند»، افزود: از امامان آمده «آنان که غلو می‌کنند ما را آن گونه که هستیم معرفی نمی‌کنند و از سوی دیگر بهانه‌ای به دست دشمنان می‌دهند تا ما را تخریب کنند».

موسوی تبریزی با تاکید بر این که امام علی(ع) نیز با غلو مخالف بود،‌ افزود: برخی مداحان در تعریف خود از ائمه، به چشم، ابرو، قیافه و بوی سیب اشاره می‌کنند که بسیار مبتذل و نگران کننده است.

وی با اشاره به پخش برخی از این مجالس از تلویزیون گفت: ترویج این مداحی‌ها از صدا و سیما باعث شد که عده‌ای در حوزه جرات اعتراض پیدا نکنند اما اکنون خوشبختانه همه نسبت به این مجالس انتقاد دارند. برای مثال چندی پیش از سوی ارگان‌های تبلیغاتی نواری ضبط شده‌ای برای من فرستادند که با آهنگ‌های لس‌آنجلسی همراه بود. اسامی دختران را در آهنگ حذف کرده و اسم مهدی، حسین وعلی به جای آن گذاشته اند که کیفیت خواندن‌ها،‌کف زدن و سینه‌زدن در آن بسیار سخیف بود.

وی افزود: بعضی از فرق صوفی‌ها، عاقل و متدین هستند اما برخی دیگر صوفی‌های منحرف محسوب می‌‌شوند که سینه‌ می‌زدند و غش و کف می‌کنند و مدام اسم علی(ع) را به زبان می‌آورند که جوانان ما را منحرف می‌کنند و آسیب بسیاری نیز به شیعه می‌زنند.

وی با بیان اینکه «همه علمای عاشق اهل بیت باید وارد میدان شوند و با این انحرافات به مبارزه بپردازند»، گفت: باید از خودمان و روحانیت انتقاد کنیم، چرا که گاهی اوقات روحانیت مسئولیت خود را فراموش می‌کند و یا برخی هم از ترس برنامه‌های حکومتی و به دلیل آن که از صدا و سیما هم پخش می‌شود از انتقاد می‌ترسند اما پخش شدن این مسایل از تلویزیون نباید باعث آن شود که ما هم از انتقاد کردن بترسیم چرا که ترویج این مسایل، دین باطل را به دنبال دارد.

وی با اشاره به فیلم‌های صدا و سیما گفت: این فیلم‌ها از نظر حقوقی و شرعی با اسلام تطبیق ندارند و شان اسلام را نگاه نمی‌دارند، البته چند وقتی است که از مشاور مسایل اسلامی کمک گرفته می‌شود اما بازهم کم است و باید تاریخ شناس، اسلام شناس و حقوق شناس هم حضور داشته باشند.

موسوی تبریزی با انتقاد از عملکرد روحانیت در اصلاح امور شرعی و فقهی گفت: ما فکر می‌کنیم که اگر کوچکترین انتقادی کنیم،‌ اعتبار خود را نزد مردم از دست می‌دهیم. مردم فکر می‌کنند که ما شب و روز گریه می‌کنیم اما باید فکر مردم را درست نماییم و باید افکار ناصحیح ،ولو این که در کیفیت عبادت و دعا باشد، را صحیح کنیم.

موسوی تبریزی در پایان سخنانش افزود: مجالس عزاداری ائمه باید به کلاس درس و آموزش دین تبدیل شود تا به صورت ریشه‌ای و اساسی افکار عمومی نیز اصلاح شود.


نظر شما( )

لیست کل یادداشت های این وبلاگ

هشدارهاشمی
درمان اقتصادایران
راه نجات کشور
خاتمی و اصلاح طلبی
قدری تامل
[عناوین آرشیوشده]

بالا

  [ خانه| مدیریت| ایمیل من| پارسی بلاگ| شناسنامه ]

بازدید

148481

بازدید امروز

9

بازدید دیروز

15

حضور و غیاب
یــــاهـو


 RSS 


 درباره خودم

ایران سربلند
سیدشهاب الدین عالمیان
حدود26 سال سابقه ی اجرایی وفرهنگی درآموزش و پرورش تهران دارم.فارغ التحصیل رشته ی اقتصادازدانشگاه تهران هستم.

 لوگوی وبلاگ

ایران سربلند

 پیوندهای روزانه


 اوقات شرعی

 فهرست موضوعی یادداشت ها

 آرشیو

86

 لینک دوستان

به وسعت دنیا
« یا مهدی ادرکنی »
دوستداران حقیقت
کوثر
وبلاگ حامیان وطن

لوگوی دوستان






















آوای آشنا

اشتراک