سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ایران سربلند

 

راهنمایی کامیاب تر از دانش نیست . [امام علی علیه السلام]

 
 

مدیریت| ایمیل من

| خانه

پایین

?سیدشهاب الدین عالمیان

شنبه 86/8/5  ساعت 11:14 عصر

انتقاد شدید آیت‌الله صانعی

آیت‌الله العظمی صانعی تاکید کرد: «نصیحت کنید و متذکر شوید که توهین به بزرگان سیاسی یا صاحبان علوم و اندیشه و به بزرگان دینی در مملکت و کشوری که با مجاهدت‌ها و جانفشانی‌های شهدا و ایثارگران و جانبازان پابر چا مانده است هیچ توجیه شرعی و عقلی و عرفی ندارد.»

آیت‌الله العظمی صانعی در دیدار مرتضی حاجی وزیر سابق آموزش و پرورش و جمعی از مدیران این وزارتخانه در دولت سابق ضمن بیان این مطلب اظهار کرد: «توهین به شخصیت‌ها و بزرگان دینی مطلب تازه‌ای نیست بلکه در طول تاریخ و هر زمانی که بزرگان و شخصیت‌های دینی و سیاسی برای آگاهی دادن به مردم حرکتی را آغاز کرده‌اند دشمن به صورت مستقیم و غیر مستقیم درصدد ضربه زدن به آنها برآمده است.»

این مرجع تقید افزود: «توهین سبب می‌شود رابطه انسان با خدا قطع شود و خدا نظر لطفش را از انسان توهین کننده بردارد، توهین سبب می‌شود که محبوبیت توهین کننده در میان مردم از دست برود و توهین شونده محبوب شود و البته توهین شونده هر چه قدر مقام و منزلتش بزرگتر باشد ذلت دنیا و آخرت توهین کننده بیشتر خواهد بود».

وی یادآور شد: «یادمان باشد که همه جا مشکلات را به دشمن حواله ندهیم، رفع توهین‌ها و جلوگیری از مفاسد به این است که خوبان به قدرت برسند. تلاش کنیم که شخصیت‌های اجتماعی و قدرتمندان آدم‌های خوبی باشند که به تبع آن دیگران هم خوب خواهند شد».

این مرجع تقلید با اظهار تأسف شدید از آنچه تخریب چهره‌های ارزشمند نظام همچون آیت‌الله هاشمی رفسنجانی و کروبی و سایر چهره‌های زجر کشیده نظام و انقلاب می‌نامید،‌ افزود: «آخر مگر از انگ زدن و تخریب چه چیزی عایدمان می‌شود؟ تخریب چهره‌های نظام و انقلاب خواست دشمن است، این خواست دشمن است که چهره‌های موجه و مورد قبول امام (ره) و مردم از صحنه حذف شوند امروز دشمن با تمام قوا به میدان آمده که ما حتی یک چهره موجه نداشته باشیم. چهره‌ای که مطمئن باشیم برای خدا حرف می‌زند و برای خدا عمل می‌کند و متأسفانه عده‌ای هم در راستای خواست دشمن عمل می‌کنند».

شاگرد اندیشمند امام امت سلام الله علیه با بیان این‌که چاره کار تمسک به سیره امام (ره) است، افزودند: «امام (ره) در تمام دوران مبارزه و انقلاب و بعد از آن و در تمام سخنانش یک جا توهین و بی احترامی ندارد».

صانعی با بیان این‌که نسبت به سهل انگاری‌های صورت گرفته در گذشته نمی‌توان بی‌تفاوت بود، افزود: «در عین حال باید تلاش کرد که اخلاق در میان قدرتمندان نهادینه شود و به صورت کاربردی و عملی درآید تا در آینده شاهد چنین مسائل و مشکلاتی نباشیم».

این مرجع تقلید در پایان خاطرنشان کرد:«یکی از راه‌های مهم فائق آمدن بر مشکلات آگاه کردن مردم و آگاهی دادن به مردم است، باید به مردم آگاهی داد که در نظام جمهوری اسلامی همه باید تابع قانون و احکام مقدس شرع باشند و در ابعاد سیاسی این شماها هستید که باید این امر را پیاده کنید».

در ابتدای این دیدار مرتضی حاجی ضمن ابراز خرسندی از دیدار با آیت‌الله العظمی صانعی ابراز داشت : علیرغم همه مشکلات موجود، قربانی شدن اخلاق به بهانه دین موجب نگرانی‌های جدّی شده است و ما امروز بسیار متأسفیم که شخصیت های ارزشمند نظام در لسان برخی مسوولان مورد بی مهری قرار می‌گیرند.

وی همچنین با ابراز خرسندی از مواضع فقهی و سیاسی آیت‌الله العظمی صانعی خطاب به ایشان افزود: امروز حضرتعالی به عنوان یک الگوی مناسب از مرجعیت دینی و نمادی از حاکمیت عقل و تدبیر هستید و این جای خوشحالی است.


نظر شما( )

لیست کل یادداشت های این وبلاگ

هشدارهاشمی
درمان اقتصادایران
راه نجات کشور
خاتمی و اصلاح طلبی
قدری تامل
[عناوین آرشیوشده]

بالا

  [ خانه| مدیریت| ایمیل من| پارسی بلاگ| شناسنامه ]

بازدید

148467

بازدید امروز

10

بازدید دیروز

7

حضور و غیاب
یــــاهـو


 RSS 


 درباره خودم

ایران سربلند
سیدشهاب الدین عالمیان
حدود26 سال سابقه ی اجرایی وفرهنگی درآموزش و پرورش تهران دارم.فارغ التحصیل رشته ی اقتصادازدانشگاه تهران هستم.

 لوگوی وبلاگ

ایران سربلند

 پیوندهای روزانه


 اوقات شرعی

 فهرست موضوعی یادداشت ها

 آرشیو

86

 لینک دوستان

به وسعت دنیا
« یا مهدی ادرکنی »
دوستداران حقیقت
کوثر
وبلاگ حامیان وطن

لوگوی دوستان






















آوای آشنا

اشتراک