سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ایران سربلند

 

اى اسیران آز باز ایستید که گراینده دنیا را آن هنگام بیم فرا آید که بلاهاى روزگار دندان به هم ساید . مردم کار ترتیب خود را خود برانید و نفس خود را از عادتها که بدان حریص است باز گردانید [نهج البلاغه]

 
 

مدیریت| ایمیل من

| خانه

پایین

?سیدشهاب الدین عالمیان

دوشنبه 86/8/21  ساعت 11:13 عصر

هشدارهاشمی

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی طی سخنانی در همایش «اتحاد ملی؛ راهبردها و سیاست‌ها» با اشاره به وضعیت منطقه و تحرکات آمریکا، خطرات پیش روی کشور را بسیار جدی قلمداد کرد.

به گزارش آفتاب، رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام که صبح دوشنبه در مراسم افتتاح همایش اتحاد ملی راهبردها و سیاست‌ها که از طرف مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام برگزار شده بود سخن می‌گفت، اظهار داشت: مدتی پیش سیاست‌های «همبستگی ملی» در مجمع تشخیص مصلحت نظام مورد بررسی قرار گرفته و در 18 بند مورد تصویب قرار گرفت که همچنان به اجرا در نیامده است و ما هنوز چشم انتظار اجرای آن هستیم.

رییس مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر این نکته که «مساله اتحاد افراد مختلف‌السلیقه همواره مساله جدی برای رهبران جهان به ویژه انبیاء بوده است»، تصریح کرد: اولین منادی اتحاد در زمان ما قرآن است که در آیات فراوان نسبت به تنازع اعلام خطر کرده است.

رییس مجلس خبرگان رهبری گفت: البته اختلاف نظر همواره وجود داشته و دارد و تاکید قرآن نیز بر تنزیر از تنازع است خداوند تنازع را از خصوصیات جهنمیان می‌داند.

آیت‌الله هاشمی افزود: در سوره ص قرآن به بیان اختلاف بهشتیان و جهنمیان می‌پردازد و در حالی که بهشتیان اهل سلام هستند اهل جهنم اهل تنازع هستند. اینان مدام بر یکدیگر لعنت می‌فرستند و به محض ورود شروع به چنگ انداختن بر صورت یکدیگر می‌کنند این شیوه جهنمیان در دنیا است که به آخرت نیز منتقل شده است.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان این مطلب که «ما انسجام اسلامی را در کنار اتحاد ملی ضروری می‌دانیم»، تصریح کرد: ما در داخل و در آستانه انتخابات مجلس دچار نوعی تفرقه هستیم و در خارج از کشور اختلاف و تنازع در اوج است. در لبنان و فلسطین اختلاف و درگیری به حدی است که گروه‌های مختلف می‌خواهند یکدیگر را پاره پاره کنند. در عراق اوضاع از همه جا مشخص‌تر است و جنگ و درگیری در اوج خود است. در پاکستان شاهد وضعیتی هستیم و درگیری افغانستان از همه جا عمیق‌تر است.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با تاکید مجدد بر آشفتگی اوضاع منطقه اظهار داشت: شرایط جهانی نیز به نحوی است که آمریکا لشکرکشی خود را انجام داده است و همه جا مستقر شده است. ما هیچ اطلاع دقیقی از تصمیمات آنها نداریم و نمی‌دانیم به واقع چه اتفاقی در حال وقوع است ما تنها امواج رویی را می‌بینیم و مشخص است که خطر وجود دارد و بسیار جدی است.

وی با یادآوری این مساله که «ملت ما به صورت متحد موفق به پیروزی در انقلاب شد»، گفت: چرا باید در آستانه انتخابات مجلس نگران تنازعات باشیم؟ اگر هدف خدمت است هر کس باید اهداف و توانایی‌های خود را اعلام کند و البته از دروغ پردازی هم دوری کند و اگر انتقادی هست باید بیان شود نه اینکه توهین و یا فحاشی صورت گیرد.

رییس مجلس خبرگان رهبری بار دیگر ضمن اشاره به وضعیت آشفته منطقه تصریح کرد: ما در خطر تهدیدات خارجی هستیم با توجه به این باید دانست که تنازع همان چیزی که دشمن می‌خواهد با اختلاف نظر نه دشمن کاری از پیش می‌برد و نه ما به مشکلی برمی خوریم اما تنازع تنها به سود دشمن است و باید بدانیم هر جا تنازع به میان می‌آید پای شیطان در میان است.

وی با اشاره به عملکرد معصومین در جامعه اسلامی تاکید کرد: امروز داشتن صبر بر تمامی مردم و سران ضروری است اما نه صبر قبرستانی بلکه صبر سازنده.

وی با یادآوری خدمات و فداکاری‌های قومیت‌ها در تاریخ کشور و پیروزی انقلاب گفت: من فکر می‌کنم کارهای ناشیانه‌ای دارد اتفاق می‌افتد و تنازع سیاسیون ما و اختلافاتی که بی‌جهت در میان قومیت‌ها رخ می‌دهد کار را دشوار می‌کند این در حالی است که ما خود در جهان اسلام در اقلیت قرار داریم و خود جهان اسلام نیز در کل جهان در اقلیت است.


نظر شما( )

لیست کل یادداشت های این وبلاگ

هشدارهاشمی
درمان اقتصادایران
راه نجات کشور
خاتمی و اصلاح طلبی
قدری تامل
[عناوین آرشیوشده]

بالا

  [ خانه| مدیریت| ایمیل من| پارسی بلاگ| شناسنامه ]

بازدید

148352

بازدید امروز

10

بازدید دیروز

8

حضور و غیاب
یــــاهـو


 RSS 


 درباره خودم

ایران سربلند
سیدشهاب الدین عالمیان
حدود26 سال سابقه ی اجرایی وفرهنگی درآموزش و پرورش تهران دارم.فارغ التحصیل رشته ی اقتصادازدانشگاه تهران هستم.

 لوگوی وبلاگ

ایران سربلند

 پیوندهای روزانه


 اوقات شرعی

 فهرست موضوعی یادداشت ها

 آرشیو

86

 لینک دوستان

به وسعت دنیا
« یا مهدی ادرکنی »
دوستداران حقیقت
کوثر
وبلاگ حامیان وطن

لوگوی دوستان






















آوای آشنا

اشتراک