سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ایران سربلند

 

حارث اعور به امیر مؤمنان گفت: «ای امیر مؤمنان!به خدا سوگند، من تو را دوست دارم» . [امام صادق علیه السلام]

 
 

مدیریت| ایمیل من

| خانه

پایین

?سیدشهاب الدین عالمیان

سه شنبه 86/6/20  ساعت 12:16 عصر

نواز شریف در فرودگاه پاکستان دستگیر به عربستان بازگردانده شد

 

نخست‌وزیر سابق پاکستان پس از دستگیری از سوی پلیس به محض ورود به فرودگاه اسلام‌آباد ، در‌حالیکه در حلقه محاصره پلیس پاکستان و مقامات اداره مبارزه با فساد مالی قرار داشت ، از هواپیما پیاده شد و سریعا توسط یک هواپیما به عربستان فرستاده شد.

به گزارش تلویزیون بی بی سی که به صورت زنده از فرودگاه اسلام آباد گزارش می‌کرد، نواز شریف توسط یک فروند هواپیما به عربستان بازگردانده شده است.

به گزارش فارس خبرگزاری فرانسه، یکی از مقامات بلندپایه فرودگاه اسلام‌آباد که خواست نامش فاش نشود گفت: «نواز شریف» نخست وزیر تبعیدی پاکستان و رهبر حزب مسلم لیگ شاخه نواز سرانجام پس از دو ساعت درگیری با پلیس بر سر عدم ارائه گذرنامه به آنها ، در ساعت 10:30 بوقت محلی از هواپیما پیاده شد و پلیس ایالت "پنجاب" وی را در فرودگاه دستگیر کرد.
وی افزود: « شریف خواهان ارائه گذرنامه خود همانند سایر مسافرین به پلیس مهاجرت فرودگاه بود و به هیچ وجه حاضر نبود گذرنامه خود را به پلیس پاکستان تحویل دهد.»

یکی از مقامات امنیتی پاکستان اعلام کرد: «شریف در حال حاضر در بازداشت به سر می‌برد و تشریفات اداری با پلیس مهاجرت بزودی انجام می گیرد.»

نیروهای پلیس و مقامات فرودگاهی نیز اعلام کردند ، مکان بازداشت شریف هنوز معلوم نیست و شریف با بالگردی به مکانی نامعلوم انتقال یافته است. سرنوشت نواز شریف ، نخست وزیر سابق پاکستان که در کودتای بدون خونریزی سال 1999 در پاکستان توسط «پرویز مشرف» رئیس جمهور فعلی این کشور برکنار شده بود، هنوز معلوم نیست.

این در حالی است که شماری از طرفداران شریف نیز در ‌پی دستگیری وی بازداشت شدند که احتمالا تا چند روز آینده در بازداشت بسر خواهند برند.

نواز شریف بنابر گفته خود بمنظور شرکت در انتخابات ریاست جمهوری پاکستان و کنار زدن «پرویز مشرف» از قدرت به پاکستان آمده است. وی به اتهام فساد مالی و گریز از پرداخت مالیات به حبس ابد محکوم شد اما در دسامبر 2000 به شرط این که وی و خانواده‌اش به مدت 10 سال در تبعید در عربستان زندگی کنند،‌ آزاد شد.


نظر شما( )

لیست کل یادداشت های این وبلاگ

هشدارهاشمی
درمان اقتصادایران
راه نجات کشور
خاتمی و اصلاح طلبی
قدری تامل
[عناوین آرشیوشده]

بالا

  [ خانه| مدیریت| ایمیل من| پارسی بلاگ| شناسنامه ]

بازدید

148550

بازدید امروز

13

بازدید دیروز

15

حضور و غیاب
یــــاهـو


 RSS 


 درباره خودم

ایران سربلند
سیدشهاب الدین عالمیان
حدود26 سال سابقه ی اجرایی وفرهنگی درآموزش و پرورش تهران دارم.فارغ التحصیل رشته ی اقتصادازدانشگاه تهران هستم.

 لوگوی وبلاگ

ایران سربلند

 پیوندهای روزانه


 اوقات شرعی

 فهرست موضوعی یادداشت ها

 آرشیو

86

 لینک دوستان

به وسعت دنیا
« یا مهدی ادرکنی »
دوستداران حقیقت
کوثر
وبلاگ حامیان وطن

لوگوی دوستان






















آوای آشنا

اشتراک