سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ایران سربلند

 

از غفلت بپرهیزید که از تباهی حسّ است . [امام علی علیه السلام]

 
 

مدیریت| ایمیل من

| خانه

پایین

?سیدشهاب الدین عالمیان

چهارشنبه 86/6/21  ساعت 8:52 صبح

به بهانه ی 11 سپتامبر

شش سال بعد از حادثه تروریستی در منهتن گروهی ۱۳۰ نفره از مهندسین آمریکایی به این نتیجه رسیده اند که عملیات تروریستی یازدهم سپتامبر ممکن است در محافل دولتی آمریکا کارگردانی شده باشد و این مسئله ای است که کارشناسان روسی نیز آن را غیر ممکن ندانسته‌اند.
شش سال بعد از حادثه تروریستی در منهتن گروهی ۱۳۰ نفره از مهندسین آمریکایی به این نتیجه رسیده اند که عملیات تروریستی یازدهم سپتامبر ممکن است در محافل دولتی آمریکا کارگردانی شده باشد و این مسئله ای است که کارشناسان روسی نیز آن را غیر ممکن ندانسته‌اند.
به گزارش روزنامه « کامسامولسکایا پراودا»، شش سال بعد از حادثه تروریستی در منهتن در حدود ۱۳۰ مهندس و کارشناس گزینه جنجال برانگیز علت اصلی این واقعه را قرار است امروز به کنگره آمریکا ارائه دهند.
به اعتقاد آنها تخریب فاجعه انگیز برج های دوقلو از قبل طراحی شده بود و توسط مواد منفجره کار گذاشته شده صورت گرفته و نه به خاطر اصابت هواپیماهایی که توسط تروریستها ربوده شده بود. ریچارد گیج، از افراد اصلی امضاء کننده این طومار و عضو موسسه مهندسین آمریکا گفته است: «ما به یک نتیجه وحشتناک رسیده ایم: این عملیات تروریستی ممکن است در محافل دولتی آمریکا کارگردانی شده باشد.»
کارشناسان روسی نیز معتقدند که این گزینه ممکن است کاملا واقعیت داشته باشد. ویکتور بارانتس، کارشناس و مشاور سابق رئیس ستاد کل ارتش روسیه می گوید: نیابد این گزینه که احتمالا حادثه اسف بار ۱۱ سپتامبر توسط نیروهای امنیتی آمریکایی تدارک دیده شده را حذف نمود. می توان تصور کرد که این مسئله دستاویزی برای مقامات آمریکایی جهت توجیه کردن استراتژی جدید مبارزه با تروریسم بوده است. همزمان با آن دیگر مسائل استراتژیکی برای این کشور نیز حل شد: تهاجم به افغانستان و عراق و ارتقاء روحیه وطن پرستی در میان آمریکائیان.
به گفته وی، باور این مسئله که گروهای تروریستی مسلمان توانسته باشند ظرف مدت شش ماه خود را برای انجام چنین عملیات مهمی آماده کرده باشند، بسیار دشوار است. آماده سازی برای اجرای چنین عملیاتی حداقل به یک سال و نیم زمان احتیاج داشته است. ضمن اینکه نمی شود تجمع خلبانان مسلمان در بین خدمه هواپیماهای بوئینگ مورد متوجه قرار نگرفته باشد.
ولادیمیر بولاتوف، سرهنگ ذخیره، افسر سابق ضد جاسوسی فدراسیون روسیه نیز معتقد است: قطعا به سقوط برج های دو قلو کمک شده است. حتی اگر از لحاظ تئوری عملیات بدون هیچ کم و کاستی قابل اجرا بوده باشد، ولی هیچ تضمین وجود نداشت که همه چیز در عمل ۱۰۰درصد به خوبی انجام شود. هواپیمایی که به سمت پنتاگون رفته بود به خطا رفت، چرا که بردن مواد منفجره به پنتاگون برای بیمه کردن و پشتیبانی از انجام موفق عملیات غیر ممکن بود. در عوض برج ها که دائما در آنها تعمیراتی انجام می شد، مشکلی در این زمینه بوجود نمی آورد (بردن در حدود ۴۰۰ کیلوگرم تی. ان. تی. بعنوان مصالح ساختمانی به آنجا و نصب و بکار اندازی مکانیزم آن توسط یک دستگاه تلفن همراه کار دشواری نبوده است).
وی متذکر شده است: اگر دقت کنید می بینید که برج ها از بالا به پایان فرو می ریزند. این برج ها به قدری مقاوم بودند که هواپیماها تنها می توانستند بخشی از آن را تخریب کنند. این مسئله ای است که مهندسین آمریکایی نیز دقیقا به آن توجه کرده اند.
خبرگزارى فارس

نظر شما( )

لیست کل یادداشت های این وبلاگ

هشدارهاشمی
درمان اقتصادایران
راه نجات کشور
خاتمی و اصلاح طلبی
قدری تامل
[عناوین آرشیوشده]

بالا

  [ خانه| مدیریت| ایمیل من| پارسی بلاگ| شناسنامه ]

بازدید

148683

بازدید امروز

2

بازدید دیروز

18

حضور و غیاب
یــــاهـو


 RSS 


 درباره خودم

ایران سربلند
سیدشهاب الدین عالمیان
حدود26 سال سابقه ی اجرایی وفرهنگی درآموزش و پرورش تهران دارم.فارغ التحصیل رشته ی اقتصادازدانشگاه تهران هستم.

 لوگوی وبلاگ

ایران سربلند

 پیوندهای روزانه


 اوقات شرعی

 فهرست موضوعی یادداشت ها

 آرشیو

86

 لینک دوستان

به وسعت دنیا
« یا مهدی ادرکنی »
دوستداران حقیقت
کوثر
وبلاگ حامیان وطن

لوگوی دوستان






















آوای آشنا

اشتراک