سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ایران سربلند

 

دانشمند سلطان خدا در زمین است، پس هرکه با وی در افتد بر افتد . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]

 
 

مدیریت| ایمیل من

| خانه

پایین

?سیدشهاب الدین عالمیان

چهارشنبه 86/6/21  ساعت 10:21 صبح

انتقاد محمدعلی نجفی از تغییر ساعت کار در ماه رمضان

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر گفت:تصمیم به تغییر ساعت کار در ماه مبارک رمضان از سوی دولت نه تنها با شورای شهر و شهرداری تهران هماهنگ نشده بود بلکه مدیریت شهری هیچ گونه اطلاعی از این تصمیم قبل از اعلام عمومی آن نداشت.

به گزارش "ایسکانیوز" دکتر نجفی عضو شورای اسلامی شهر تهران اظهار کرد: در حالی که ما با توجه به سهمیه بندی بنزین نگران وضعیت ترافیک اول مهر ماه هستیم متاسفانه تصمیمات بدون هماهنگی مانند تغییر ساعات کار که اولین اشکال آن اثر منفی بر ترافیک است بر نگرانی ها اضافه می کند.
وی افزود: اصولا" کسبه و بازار حدود ساعت 9 صبح کار خود را آغاز می کنند و کشاندن ساعات کار مدارس و بانک ها به 5/8 و ادارات به 9 صبح به علت انطباق و همزمانی ساعات شروع به کار اقشار مختلف باعث اوج گیری ترافیک صبحگاهی در یک زمان است و علاوه برآن در هیچ جای دنیا ساعات کار مراکز آموزشی یکباره تغییر نمی کند.
وی با بیان آنکه لازمه حرکت به سمت مدیریت یکپارچه شهری حداقل هماهنگی در مسائل تاثیر گذار بر شهر با شورای شهر و شهرداری است، تصریح کرد: بهتر بود حداقل دولت یک هفته قبل از اعلام عمومی تغییر ساعات کار مدیریت شهری را از تصمیم خودآگاه می کرد.
دکتر نجفی از تعامل مثبت بین دستگاه های مختلف به عنوان موضوعی دو طرفه که به موجب آن طرفین باید به حقوق طرف مقایل احترام بگذارند تا مسایل و مشکلات در بستری درست و مناسب حل شود یاد کرد و گفت: شورای شهر تهران براساس قانون اختیارات و وظایفی را برعهده دارد در حالی که برخی اظهار نظرها و اقدامات اساسا ماهیت وجودی شورای شهر را زیر سوال می برد.
عضو شورای اسلامی شهر تهران به عنوان نمونه به اظهارات یکی از مسولان وزارت کشور در خصوص این که احداث مونوریل در تهران به مصوبه شورای شهر احتیاج ندارد اشاره کرد و ادامه داد: معنای این گونه اظهار نظرها و اقدامات این است که به وجود شورای شهر نیازی نیست و در تفکر بعضی ها اصولا ماهیت وجودی این نهاد مردمی زیر سوال است.
دکتر نجفی اعمال مدیریت تقاضای سفر را نیازمند اقدامات کارشناسی به منظور حذف یا کاهش سفرهای درون شهری دانست و اضافه کرد: این منظور باید فاصله ای منطقی بین تقاضای سفر در اقشار مختلف به نحوی که باعث هم زمانی ساعت اوج ترافیک نشده و مشکل ساز نباشد برقرار شود.
وی از نگاه مثبت شخص وزیر کشور در خصوص ضرورت تعامل بین دستگاه های مختلف به منظور ایجاد و تقویت روحیه شادابی و نشاط در جامعه به عنوان گامی رو به جلو تقدیر کرد و در عین حال بیان کرد: امیدواریم شاهد تسری روحیه جمعی و نگرش مثبت وزیر در مجموعه سیستم وزارت کشور باشیم.
عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه مسئولان فعلی وزارت کشور هنگام حضور در شهرداری تهران جزو حامیان تصویب مدیریت شهری بود، گفت:اصلی ترین مشکل این است که گروهی اساسا اعتقادی به کار شورایی ندارند و بر این اساس در تصمیم گیری در خصوص مسائل شهری وزارت کشور جانشین شورای شهر و فرمانداری نیز جانشین شهرداری شده است.
وی در خصوص ضرورت حضور شهردارتهران در جلسات هیات وزیران ، تصریح کرد: به رغم این که در قانون الزامی برای این موضوع پیش بینی نشده اما کاملا روشن است که حضور شهردار تهران در هیات وزیران هم به نفع شهر و هم به نفع کشور است.
دکتر نجفی در مورد مبلغ تعرفه های طرح ترافیک نیز یادآور شد: امیدوار بودیم تکلیف آرم طرح ترافیک و تحویل به متقاضیان تا پایان شهریور ماه روشن شود اما ظاهرا افرایش معقول و کارشناسی نرخ طرح ترافیک دستگاه های دولتی باعث ایراد فرمانداری به تعرفه ها شده است.
عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به انبوه تقاضای طرح ترافیک از سوی دستگاه های دولتی ، گفت: متاسفانه مشکل این است که دولت نمی خواهد هزینه واقعی طرح ترافیک را پرداخت کند و در دستگاه های اجرایی اصل بر این است که همه خودروها طرح ترافیک داشته باشند و مبلغ پایین تعرفه طرح ترافیک آنها را به دریافت طرح ترافیک تشویق می کند که این مساله مدیریت شهری محدوده طرح ترافیک را با مشکل مواجه می کند.


نظر شما( )

لیست کل یادداشت های این وبلاگ

هشدارهاشمی
درمان اقتصادایران
راه نجات کشور
خاتمی و اصلاح طلبی
قدری تامل
[عناوین آرشیوشده]

بالا

  [ خانه| مدیریت| ایمیل من| پارسی بلاگ| شناسنامه ]

بازدید

148696

بازدید امروز

15

بازدید دیروز

18

حضور و غیاب
یــــاهـو


 RSS 


 درباره خودم

ایران سربلند
سیدشهاب الدین عالمیان
حدود26 سال سابقه ی اجرایی وفرهنگی درآموزش و پرورش تهران دارم.فارغ التحصیل رشته ی اقتصادازدانشگاه تهران هستم.

 لوگوی وبلاگ

ایران سربلند

 پیوندهای روزانه


 اوقات شرعی

 فهرست موضوعی یادداشت ها

 آرشیو

86

 لینک دوستان

به وسعت دنیا
« یا مهدی ادرکنی »
دوستداران حقیقت
کوثر
وبلاگ حامیان وطن

لوگوی دوستان






















آوای آشنا

اشتراک