سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ایران سربلند

 

هر که براى خدا خشم کرد ، باطل را هر چند سخت بود از پا درآورد . [نهج البلاغه]

 
 

مدیریت| ایمیل من

| خانه

پایین

?سیدشهاب الدین عالمیان

جمعه 86/8/11  ساعت 11:0 عصر

مناظره ی خاتمی و رییس جمهور

عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی گفت: آقای خاتمی منادی گفتگوی تمدن هاست و در داخل نیز همیشه از گفتگو حمایت کرده است.
سید کامل تقوی‌نژاد رئیس کمیته اقتصادی حزب اعتماد ملی ،با اشاره به اعلام آمادگی رئیس جمهور برای گفتگو با آقای خاتمی و هاشمی و با بیان اینکه اصلاح طلبان منادی گفتگو در جهان و نقد در کشور بوده و هستند، گفت:دیدگاه اصلاح‌طلبان عملکرد شفا است و همیشه نیز در معرض افکار عمومی قرارگرفته‌اند اما از آنجایی که بخشی از عملکرد دولت نهم به مردم عرضه نشده و شفاف و گویا نیست، خوب است که این گفتگو انجام شود.
تقوی‌نژاد در ادامه افزود: آقای ضرغامی اعلام کرد که سه هزار ساعت برنامه در خصوص سفرهای استانی رئیس جمهور پخش شده ما هم درخواست سه ساعت مناظره در این خصوص را داریم.
وی با بیان اینکه اکنون اطلاعات یک طرفه‌ای از سوی دولت نهم عرضه می‌شود وعملکرد دولتهای گذشته را زیر سؤال می‌برد اما متولیان گذشته تریبون عمومی در اختیار ندارند،گفت:این گفتگو باعث می‌شود که از رسانه ملی که متعلق به همه آحاد مردم است، استفاده مناسب شود.
وی در پاسخ به این سؤال که آیا آقای خاتمی چنین مناظره‌ای را خواهد پذیرفت، نیز گفت: آقای خاتمی منادی گفتگوی تمدن هاست و در داخل نیز همیشه از گفتگو حمایت کرده است قطعاً اگر زمینه آن فراهم شود مناظره را خواهد پذیرفت.
رئیس کمیته اقتصادی حزب اعتماد ملی در پایان افزود: دفتر اقتصادی حزب اعتماد ملی نیز آماده گفتگو و مناظره با بخش‌های مختلف اقتصادی دولت است


نظر شما( )
?سیدشهاب الدین عالمیان

شنبه 86/8/5  ساعت 11:14 عصر

انتقاد شدید آیت‌الله صانعی

آیت‌الله العظمی صانعی تاکید کرد: «نصیحت کنید و متذکر شوید که توهین به بزرگان سیاسی یا صاحبان علوم و اندیشه و به بزرگان دینی در مملکت و کشوری که با مجاهدت‌ها و جانفشانی‌های شهدا و ایثارگران و جانبازان پابر چا مانده است هیچ توجیه شرعی و عقلی و عرفی ندارد.»

آیت‌الله العظمی صانعی در دیدار مرتضی حاجی وزیر سابق آموزش و پرورش و جمعی از مدیران این وزارتخانه در دولت سابق ضمن بیان این مطلب اظهار کرد: «توهین به شخصیت‌ها و بزرگان دینی مطلب تازه‌ای نیست بلکه در طول تاریخ و هر زمانی که بزرگان و شخصیت‌های دینی و سیاسی برای آگاهی دادن به مردم حرکتی را آغاز کرده‌اند دشمن به صورت مستقیم و غیر مستقیم درصدد ضربه زدن به آنها برآمده است.»

این مرجع تقید افزود: «توهین سبب می‌شود رابطه انسان با خدا قطع شود و خدا نظر لطفش را از انسان توهین کننده بردارد، توهین سبب می‌شود که محبوبیت توهین کننده در میان مردم از دست برود و توهین شونده محبوب شود و البته توهین شونده هر چه قدر مقام و منزلتش بزرگتر باشد ذلت دنیا و آخرت توهین کننده بیشتر خواهد بود».

وی یادآور شد: «یادمان باشد که همه جا مشکلات را به دشمن حواله ندهیم، رفع توهین‌ها و جلوگیری از مفاسد به این است که خوبان به قدرت برسند. تلاش کنیم که شخصیت‌های اجتماعی و قدرتمندان آدم‌های خوبی باشند که به تبع آن دیگران هم خوب خواهند شد».

این مرجع تقلید با اظهار تأسف شدید از آنچه تخریب چهره‌های ارزشمند نظام همچون آیت‌الله هاشمی رفسنجانی و کروبی و سایر چهره‌های زجر کشیده نظام و انقلاب می‌نامید،‌ افزود: «آخر مگر از انگ زدن و تخریب چه چیزی عایدمان می‌شود؟ تخریب چهره‌های نظام و انقلاب خواست دشمن است، این خواست دشمن است که چهره‌های موجه و مورد قبول امام (ره) و مردم از صحنه حذف شوند امروز دشمن با تمام قوا به میدان آمده که ما حتی یک چهره موجه نداشته باشیم. چهره‌ای که مطمئن باشیم برای خدا حرف می‌زند و برای خدا عمل می‌کند و متأسفانه عده‌ای هم در راستای خواست دشمن عمل می‌کنند».

شاگرد اندیشمند امام امت سلام الله علیه با بیان این‌که چاره کار تمسک به سیره امام (ره) است، افزودند: «امام (ره) در تمام دوران مبارزه و انقلاب و بعد از آن و در تمام سخنانش یک جا توهین و بی احترامی ندارد».

صانعی با بیان این‌که نسبت به سهل انگاری‌های صورت گرفته در گذشته نمی‌توان بی‌تفاوت بود، افزود: «در عین حال باید تلاش کرد که اخلاق در میان قدرتمندان نهادینه شود و به صورت کاربردی و عملی درآید تا در آینده شاهد چنین مسائل و مشکلاتی نباشیم».

این مرجع تقلید در پایان خاطرنشان کرد:«یکی از راه‌های مهم فائق آمدن بر مشکلات آگاه کردن مردم و آگاهی دادن به مردم است، باید به مردم آگاهی داد که در نظام جمهوری اسلامی همه باید تابع قانون و احکام مقدس شرع باشند و در ابعاد سیاسی این شماها هستید که باید این امر را پیاده کنید».

در ابتدای این دیدار مرتضی حاجی ضمن ابراز خرسندی از دیدار با آیت‌الله العظمی صانعی ابراز داشت : علیرغم همه مشکلات موجود، قربانی شدن اخلاق به بهانه دین موجب نگرانی‌های جدّی شده است و ما امروز بسیار متأسفیم که شخصیت های ارزشمند نظام در لسان برخی مسوولان مورد بی مهری قرار می‌گیرند.

وی همچنین با ابراز خرسندی از مواضع فقهی و سیاسی آیت‌الله العظمی صانعی خطاب به ایشان افزود: امروز حضرتعالی به عنوان یک الگوی مناسب از مرجعیت دینی و نمادی از حاکمیت عقل و تدبیر هستید و این جای خوشحالی است.


نظر شما( )
?سیدشهاب الدین عالمیان

شنبه 86/8/5  ساعت 10:48 عصر

پاسخ خاتمی به احمدی‌نژاد

 حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد خاتمی به اظهارات اخیر «محمود احمدی‌نژاد» مبنی بر اینکه « به محض اینکه سالهای قبلی،کسی از دولت انتقاد می کرد متهم به کودتا می شد!»، رییس جمهور سابق کشورمان به این اظهارات پاسخ داد.

وی با اشاره به اینکه امروز گفته می شود « به محض اینکه سالهای قبلی،کسی از دولت انتقاد می کرد متهم به کودتا می شد!»، گفت: یک مورد پیدا کنید که دولت و مجلس قبلی مدعی شده باشد که کسی علیه آنان حرف زده باشد و آنها برخورد کرده باشند؛ اینها حرفهایی است که مردم هم می دانند درست نیست.

براساس گزارش روابط عمومی بنیاد باران، «سید محمد خاتمی» در دیدار با جمعی ازاعضای شورای مرکزی حزب همبستگی، ضمن اظهار خوشوقتی از این دیدار گفت: در حالی که همین حرفهایی که آن روز گروههای فشار در مورد ما می‌زدند و امروز هم مورد تائید قرارمی‌گیرد در دوران ما هم بود ولی آنهاامنیت داشتند و هر چه می‌خواستند نسبت می‌دادند آن وقت علنی و آزاد علیه دولت اصلاحات گفته می‌شد با فراغت بال هر چه تهمت و اتهام می‌خواستند بزنند، کسی هم کاری به آنها نداشت. در آن زمان، وزارت ارشاد با یک روزنامه‌ای که خیلی تند بود طبق موازین به حق برخورد کرد، ولی بنده یادداشتی خطاب به وزیر ارشاد نوشتم و به شدت به آن اعتراض کردم.

بی مهابا حمله‌های بی جا و تهمت‌ه‌ای زیادی به دولت اصلاحات و دولت‌های پیشین زده می شود ولی اگر این ادعا و اتهامها طوری باشد که مردم هم باور نکنند؛اعتبار کسانیکه این حرف را می زنند از بین برود.متاسفانه وقتی به آنهاجواب داده می‌شود،حرفها در مقابل امواج میلیونی تاثیرگذار در افکار عمومی شنیده نمی‌شود؛ ما گزارش‌های زیادی راجع به عملکرد دولت قبلی به مردم داده‌ایم ولی کمتر به مردم در سطح وسیع رسیده است.

خاتمی تصریح کرد:هر دولتی بگوید هیچ عیبی ندارد و همه کارها را درست انجام می‌دهد ومطلق است از همین حرفی که می‌زند معلوم است که درست نمی‌گوید؛ ما هم مطمئنا کاستی‌هائی داشتیم ولی کارهای بزرگی نیز انجام دادیم.

رییس بنیاد باران افزود:از افتخارات دوران ریاست جمهوری‌ام این است که فضای کشور باز شد، البته این امرهزینه‌هایی را هم به همراه داشت؛ مثل یک مزرعه که وقتی آبیاری می‌شود ممکن است علف هرزه نیز در آن رشدکند ولی به خاطر رشد چند علف هرزه نمی‌توان مزرعه مؤثر و مفیدوهمه درختها را از بین برد.

خاتمی افزود:مگر ما می‌گفتیم اگر یک روزنامه، جناح و جریان سیاسی حرفی را بزند که امنیت ملی را از بین ببرد ، با آن برخورد نشود؟ ما می‌گفتیم طبق قانون اساسی و ضابطه اتهام ابلاغ شود؛ او بتواند وکیل بگیرد ، در دادگاه صالحه بررسی شود، هیات منصفه حضور داشته باشد و روی روال معمولی بررسی شود.

سید محمد خاتمی تاکید کرد: در دوران اصلاحات فضایی بود که بیشتر می شد حرف زد و این امر به نفع حاکمیت هم بود چون با این کار می توانست خود را اصلاح کند و متوجه عیب هایش شود و از خودکامگی پرهیز کند.


نظر شما( )
?سیدشهاب الدین عالمیان

سه شنبه 86/8/1  ساعت 10:50 عصر

با درود به تمامی فرزندان ایران

 به تازگی روزنامه معروفcolumbus dispatch
در امریکا مطلبی چاپ کرده که ایران رو روی نقشه جهان به شکل چاه فاضلاب کشیده و ایرانی ها رو سوسکهایی که همه جا پرسه میزنند. الان که یه روزنامه معروف داره مستقیما به خود ما توهین میکنه هیچکس هیچ اعتراضی نداره .

آیا فرهنگ ایرانی اینه؟ چی باعث شده همه به ما توهین کنند و به چشم تروریست به ما نگاه کنند؟؟؟

 
این پیوند همان کاریکاتوری است که ایرانی‌ها را به سوسک فاضلاب تشبیه کرده بود
 


این لینک اون روزنامست 
http://18monthsandcounting.wordpress.com/2007/09/06/cartoon-depicts-iranians
و برای اعتراض به این روزنامه به لینک زیر برین و امضا کنید لطفا
این هم پیوند اینترنتی برای اعتراض به این کاریکاتور
http://www.petitiononline.com/Iran110/petition-sign.html <>

  زنده باد ایران و ایرانی
پیروز و سر بلند باشید ایرانیان

نظر شما( )
?سیدشهاب الدین عالمیان

دوشنبه 86/7/30  ساعت 11:31 عصر

پیامدهای داخلی استعفای لاریجانی

آنچه پس از استعفای «علی لاریجانی» از سمت دبیری شورایعالی امنیت ملی و ریاست بر تیم مذاکرات هسته‌ای کشورمان، مورد تحلیل و گمانه‌زنی‌های متعدد عموم تحلیلگران، ناظران و رسانه‌های داخلی و خارجی قرار گرفت، تاثیر این مسئله بر پرونده هسته‌ای کشورمان و ادامه مذاکرات ایران با آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای و گروه 1+5 بود.

اما در کنار این مساله اصلی و کلان، در سطحی خردتر، تاثیراستعفای لاریجانی بر مناسبات عرصه سیاست داخلی کشور به طور عام و تعاملات و تنازعات اصولگرایان و جناح راست به طور خاص می‌تواند قابل توجه باشد.

نباید فراموش کرد «علی لاریجانی» قبل از آنکه سمت دبیری شورایعالی امنیت ملی پس از روی کارآمدن دولت نهم را برعهده بگیرد، رقیب درون جناحی «محمود احمدی‌نژاد» در انتخابات دوره نهم ریاست جمهوری و منتخب نهایی شورای هماهنگی نیروهای انقلاب اسلامی در آن انتخابات بود. نامزدی که حمایت گسترده طیف سنتی جریان راست متشکل در جبهه پیروان خط امام و رهبری، جامعه روحانیت مبارز و احزابی مانند مؤتلفه اسلامی و انجمن‌های اسلامی بازار را به دنبال داشت اما در نهایت به مقام پنجم آن انتخابات قناعت کرد.

انتصاب لاریجانی به سمت دبیری شورایعالی امنیت ملی و مذاکره کننده ارشد هسته‌ای کشورمان نیز در شرایطی صورت گرفت که در آن مقطع اخباری مبنی بر مخالفت احمدی‌نژاد با معرفی او به مجلس هفتم جهت تصدی سمت وزیر امور خارجه به گوش می‌رسید، تا در نهایت «منوچهر متکی» چهره کمتر مشهور جریان راست سنتی که او نیز دارای روابط نزدیکی با لاریجانی بود، تنها سهم راستگرایان سنتی از کابینه نهم باشد.

بنابراین، خروج لاریجانی از شورایعالی امنیت ملی و احتمال بالای کناره‌گیری یا برکناری وزیر کنونی امور خارجه از سمت خود (که اخبار مربوط به آن از مدتی پیش به گوش می‌رسد) حاکی از کنارگذاشته شدن بخش عمده‌ای از جناح راست سنتی (به طور خاص حامیان لاریجانی در انتخابات نهم ریاست جمهوری) از ارکان مهم و تصمیم‌گیرنده نظام توسط جریان حاکم و دولت نهم است.

با این اوصاف باید منتظر ماند و دید که فتح آخرین پایگاه‌های راست سنتی در مجموعه حاکمیت توسط مسئولان دولت نهم و البته کابینه پنهان آن، چه آثار و تبعاتی را به دنبال دارد. تبعاتی که با توجه به اخبار قبلی مبنی بر تشکیل ائتلافی با محوریت «لایجانی، قالیباف و رضایی» در انتخابات مجلس هشتم که خارج از دایره بخش دیگر جریان حاکم قرار می‌گیرد، خود را در بحبوحه آفاز فرآیند آن انتخابات نمایان خواهد کرد.

چه‌آنکه استعفای لاریجانی و خوشحالی زائد‌الوصفی که نزدیکان دولت نهم از این مسئله ابراز کرده‌اند به خوبی اثبات کرد که اختلافات راست سنتی با راست جدید لااقل در حوزه سیاست خارجی تا بدان‌حد بالا گرفته یا به قول «محمدرضا باهنر» از چهره‌های شاخص جناح راست، «بن بست» در روابط لاریجانی و احمدی‌نژاد چنان عیان شده‌بود که به استعفای چهره‌ای مانند لاریجانی از دبیری شورایعالی امنیت ملی انجامید. امری که با توجه به قداست قدرت در نزد مسئولان کشورمان تا اندازه زیادی دور از انتظار بود.


نظر شما( )
   1   2   3   4   5   >>   >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ

هشدارهاشمی
درمان اقتصادایران
راه نجات کشور
خاتمی و اصلاح طلبی
قدری تامل
[عناوین آرشیوشده]

بالا

  [ خانه| مدیریت| ایمیل من| پارسی بلاگ| شناسنامه ]

بازدید

148468

بازدید امروز

11

بازدید دیروز

7

حضور و غیاب
یــــاهـو


 RSS 


 درباره خودم

ایران سربلند
سیدشهاب الدین عالمیان
حدود26 سال سابقه ی اجرایی وفرهنگی درآموزش و پرورش تهران دارم.فارغ التحصیل رشته ی اقتصادازدانشگاه تهران هستم.

 لوگوی وبلاگ

ایران سربلند

 پیوندهای روزانه


 اوقات شرعی

 فهرست موضوعی یادداشت ها

 آرشیو

86

 لینک دوستان

به وسعت دنیا
« یا مهدی ادرکنی »
دوستداران حقیقت
کوثر
وبلاگ حامیان وطن

لوگوی دوستان






















آوای آشنا

اشتراک