سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ایران سربلند

 

یاد خدا، قوت جان ها و همنشینی با محبوب است . [امام علی علیه السلام]

 
 

مدیریت| ایمیل من

| خانه

پایین

?سیدشهاب الدین عالمیان

سه شنبه 86/6/20  ساعت 11:52 صبح

امیدواری خاتمی به پیروزی «جریان‌های اصیل» دو جناح در انتخابات

 

* رئیس جمهور سابق کشورمان گفت : اگر عدالت و مردم، ابزاری برای نفی عدالت و مردم و جمهوری باشد؛ در جامعه دو اشکال وجود دارد؛ یکی اینکه معنای مردم و عدالت تحریف شده است و دیگری اینکه به نام عدالت و مردم بر ضد مردم عمل شده است.

به گزارش روابط عمومی بنیاد باران،حجت الاسلام والمسلمین سید محمد خاتمی در جمع نخبگان استانهای گلستان و مازندران گفت: اگراز ما(اصلاح طلبان) بپرسند که دغدغه خاطرتان چیست ؟ خواهیم گفت : دغدغه ما اسلام، انقلاب و ایران است. وجه مشترکمان اسلام خواهی است . هویت ما انقلاب بزرگ و بی نظیر اسلامی به رهبری حضرت امام (ره) است. ایران وطن ماست. جایگاه این انقلاب و ملت بزرگوار است و با سوابق درخشان و استعداد فراوانی که دارد می تواند و باید جایگاهی بالاتر از اینکه هست در منطقه و جهان داشته باشد.

رییس موسسه بین المللی گفت و گوی فرهنگها و تمدنها تاکید کرد: یک نقطه مشترکی که ما می توانیم در اسلام صرف نظر از دیدگاههای مختلفی که بین علما ، دانشمندان در طول تاریخ و مذاهب مختلف وجود داشته است پیدا کنیم و روی آن تکیه کنیم آن حرکت اجتماعی است که به نام اسلام انجام گرفت و منجر به شکل گرفتن انقلاب اسلامی شد و در وجه اجتماعی به صورت جمهوری اسلامی تجلی پیدا کرد.

سید محمد خاتمی اظهار داشت: بارزترین وجه امتیاز امام (ره) از بسیاری از عالمان و رهبران دینی این بود که ایشان در رأس انقلابی قرار گرفت که آن انقلاب بعد از پیروزی، عرضه کننده نظام جمهوری اسلامی شد و این دستاورد بزرگ انقلاب اسلامی ماست و اسلامی که می خواهد در عرصه خارج تجلی پیدا کند.
وی در ادامه گفت: بنابراین یکی از بارزترین وجوهی که باید به نام اصلاح طلبی اصیل روی آن تکیه شود ( صرف نظر از بحث های تئوریک) جمهوریت نظام اسلامی برآمده از انقلاب و تن دادن به همه لوازم آن است.

خاتمی تاکید کرد: از جمله اینکه محور و مدار اصلی نظام جمهوری اسلامی مردمند، تمام ارکان نظام برآمده از مردم هستند و همه قدرت و مقبولیت و اعتبارشان را از مردم می گیرند و در مقابل مردم مسئولند . آزادی، رفاه، پیشرفت، احساس حرمت مردم و ارتقا جایگاه مردم در جهان از لوازم جمهوریت نظام اسلامی است.
رئیس بنیاد باران در ادامه اظهار داشت: در مقابل کسانی هستند که به جمهوری اعتقاد ندارند، هر چند ممکن است آدمهای خوبی باشند ولی نظرشان با امام و جمهوری اسلامی مخالف است؛ وجود این اندیشه ها اشکال ندارد اما اگر این اندیشه ها خود را جوهر انقلاب اسلامی بداند و بکوشد در ارکان و جایگاههای مؤثر جا خوش کند خطرناک است.

سید محمد خاتمی گفت: همواره یکی از آسیبهای نظام دینی این بوده است که به ظواهر توجه زیاد می کند و از باطن غفلت می کنند و یک نوع قشری گری به جامعه حاکم می شود که روح جامعه را از بین می برد آیا در نظام جمهوری اسلامی ایران، امروز دست کم در بخش هایی از آن به ظواهر دین نگاه می شود یا به باطن آن ؟ و چقدر تعصبات و ذهنیات خودمان را اصل می دانیم و به خاطر آن حاضریم روح اسلام را از بین ببریم ؟ چقدر بداخلاقی را در جامعه رایج می کنیم ؟

وی تصریح کرد: بد اخلاقی همیشه وجود دارد ، مهم این است که بداخلاقی ها به نام اسلام ، ارزشهای انقلاب تجلی پیدا نکند. آیا در جمهوری اسلامی ایران نسبت به فرمان 8 ماده ای امام خمینی (ره) که بازتاب دهنده اخلاق حکومت است اهتمام می شود و نسبت به آن حساسیت وجود دارد یا نه؟ گرچه ظواهر مهم است، اما ظواهر نشانه باطن است ولی اگر ظواهر سبب از بین رفتن باطن شود مشکل پیش می آید. مهم این است که ظواهر دین ( نماز، روزه، حجاب) ما را به روح اسلام که عبودیت خدا، دروغ نگفتن، سعه صدر داشتن و محبت داشتن است برساند.

خاتمی در ادامه سخنانش گفت : فکر می کنم مسئله بارز تفاوت میان اصلاح طلبان اصیل با دیگران، در عرصه حیات اجتماعی جامعه این است که چقدر به مردم و جمهوریت نظام باور دارند یا ندارند؟ به همین دلیل است که انتخابات برای ما مهم است. مهم این است کسانی که انتخابات را اداره می کنند به انتخابات و رأی مردم و آزادی آنها ، حرمت و شخصیت مردم ایمان داشته باشند و زمینه را برای ظهور و بروز آن فراهم کنند.

وی افزود: ایران سربلند، ثروتمند ، برخوردار از عدالت و معنویت برای همه باید مهم باشد. اگر عدالت و مردم، ابزاری برای نفی عدالت و مردم و جمهوری باشد در جامعه دو اشکال وجود دارد؛ یکی اینکه معنای مردم و عدالت تحریف شده است و دیگری اینکه به نام عدالت و مردم بر ضد مردم عمل شده است. چگونه یک کشور می تواند ثروتمند باشد و آن وقت ثروتش عادلانه در جامعه توزیع شود. چه برنامه ای برای رفاه مردم ، ارتقاء سطح زندگی مردم و حذف عواملی که سبب مشکلات برای مردم می شود وجود دارد؟ اینها با شعار حل نمی شود و باید برای تحقق آن کار کرد و برنامه داشت.

سید محمد خاتمی در ادامه گفت: در کشور ما این تجربه تکرار شده که سلیقه ای که روی کار می آید، عرصه را برای دیگری تنگ می کند. هنوز کار داریم تا بتوانیم دموکراسی و جمهوریت را پیاده کنیم؛ چون اصل مهم دموکراسی و جمهوریت تحمل یکدیگر است و بهره گیری از نیروها که در چارچوب قواعد و ضوابط بازی حرکت می کنند. سرمایه های انسانی و معنوی این کشور ازران به دست نیامده است که ارزان از میان برود.


وی افزود: اما کنار رفتن یا کنار گذاشتن نیروها یک امر است که متاسفانه کم و بیش در همه دوره ها وجود داشته است، ولی فاجعه آن است که همه نیروها و احیاناً شخصیت ها، متهم به انواع اتهامات ناروا شوند و فاسد و مضر معرفی شوند.

خاتمی تاکید کرد: باید اختلافات فرعی مان را کنار بگذاریم و اتحاد داشته باشیم و روی حداقل ها اتفاق نظر داشت و در اینصورت می توان شاهد شکل گیری مجلس عاقل، منطقی، پخته ، با تدبیر و کارشناس بود و چنین نیروهایی همه در میان اصولگرایان راستین و نیز اصلاح طلبان اصیل فراوان است. عمق وجدان جامعه هم همین را می پسندد.

رئیس بنیاد باران گفت : اگر راههای رایج بسته است، می توان به میان مردم رفت و چهره به چهره با آنان روبرو شد و جامعه را توجیه کرد. ما دلمان برای انقلاب ، اسلام و ایران می سوزد و احساس می کنیم وضعیت می تواند بهتر از اینکه هست باشد. خیلی نباید به آینده بدبین بود. انشاءا... نتیجه کار هر چه باشد، قوت اسلام ، جمهوری اسلامی و سربلندی ایران و اعتلاء شأن والای مردم باشد.


نظر شما( )
?سیدشهاب الدین عالمیان

سه شنبه 86/6/20  ساعت 11:45 صبح

توهین مجدد سایت منسوب به دولت و یک راهیافته اصولگرا به ساحت مرجع

 

* رجانیوز سایت منسوب به دولت مدعی شده نوش آبادی از راهیافتگان اصولگرای مجلس و رئیس فراکسیون مطبوعات مجلس در گفتگو با این سایت در مرجعیت آیت الله صانعی تشکیک کرده است.

نوش‌آبادی درگفتگو با رجانیوز درباره اهانت این سایت به مرجع عالیقدر شیعه در خبر مربوط به دیدار ایشان با اعضای سازمان مجاهدین انقلاب گفته است که در این خبر هیچ توهینی به مرجعیت صورت نگرفته است؛ تازه اگر محرز باشد که آقای صانعی از مراجع هستند!

گفتنی است این راهیافته پیش از این در مصاحبه‌ای با سایت آفتاب، بشدت از مطلب توهین‌آمیز سایت «رجانیوز» علیه آیت‌الله صانعی انتقاد کرده و خواستار برخورد جدی با این سایت شده بود. اما ظاهرا مقاومت این راهیافته در برابر تماس سایت وابسته به دولت چنان زیاد بوده که مواضع وی 180 درجه تغییر کرده و خود به توهین به مقام مرجعیت و حتی تشکیک در جایگاه فقهی آیت‌الله صانعی رسیده است.


نظر شما( )
?سیدشهاب الدین عالمیان

یکشنبه 86/5/21  ساعت 11:31 صبح

خدا نگهدار!

.: پیام‏های ارسالی از طرف مدیر سیستم :.
تیم مدیریت محتوایی (یکشنبه 21/5/1386 | 4:36 صبح )

مدیر محترم وبلاگ ایران سربلند(سیدشهاب الدین عالمیان)
با سلام
یادداشتی با عنوان با مدیریت محترم پارسی بلاگ در وبلاگتان درج گردیده است.


تا حدی با آن موافقم، مثلاً به نظر بنده وبلاگ شما شایستگی برگزیده شدن نداشت اما مدیریت محترم پارسی بلاگ آن را برگزیده کرد.


با تشکر از  شما
یکی از اعضای تیم مدیریت محتوایی

 

باسپاس از جواب مستدل ومنطقی مدیریت(البته تذکر!)؛ازهمه ی دوستان خداحافظی میکنم.دروبلاگ«پاینده ایران»به نشانیpayandeiran.persianblog.ir درخدمت عزیزان هستم.خدا ظرفیت انتقاد پذیری همه ی مارا بالا ببرد وبه ما قدرت تشخیص ودرک لازم برای پاسخگویی عنایت فرماید.یاعلی.....


نظر شما( )
?سیدشهاب الدین عالمیان

شنبه 86/5/20  ساعت 6:32 عصر

با مدیریت محترم پارسی بلاگ

تصوّر ابتدایی من این بود که «مطالب منتخب »ازاندیشه های متنوع انتخاب میگردد.لیکن متأسّفانه «مطالب منتخب»عاری ازتنوّع فکری بوده وهمگی شبیه یکدیگرند.اگرتوضیح مستدل ومنطقی دریافت نکنم ویا روال حاکم بر«مطالب منتخب»تعدیل نگردد؛فعالیت خود درپارسی بلاگ را خاتمه خواهم داد.یاعلی


نظر شما( )
?سیدشهاب الدین عالمیان

جمعه 86/5/19  ساعت 11:36 عصر

بعثت و دیندار سیاست ورز

بعثت؛دعوت خداوندازبرگزیده ی خود.دعوتی که درپی آن،پیامبربه گونه یی بنیادی دچاردگرگونی وجودی عظیمی میشود.دگرگونی که اورامستعدشنیدن کلام خداوندورساندن پیام اوبه مردم میسازد.وجودالهی شده ی پیامبر،کانون پیدایش جریانی ازمعارف،تجارب،رفتارهاوجنبشهامیشودو«سنّت دینی»شکل میگیرد.این سنّت زمینه یی میشودبرای تجربه های دینی وتفسیروتعبیراین تجربه ها.این سنّت بستری میگرددبرای پیدایش وجودهای دگرگون شده ی جدید.این سنّت به مجموعه یی ازاعمال ومناسک شکل میدهدکه نمادی است از«مؤمنانه زیستن».

نزدیکترین دینداران به پیامبرکسی است که دچارتحوّل وجودی عمیق تری گردیده وازتجربه ی دینی والاتری برخوردارشده است.«دینداربرخوردارازتجربه ی دینی» نگاهی تازه به جهان پیدامیکند،اولویتهای جدیدی درذهن اوشکل میگیرد،ارزشهای تازه یی می یابدورفتاروکردارش دگرگون میگردد.به همین دلیل است که«دینداری»نوع خاصّی از«سیاست ورزی»رابه دنبال می آورد.«سیاست ورزی یک دیندار»ازلحاظ انگیزه،جهت گیری،معیارهاواهداف ازسیاست ورزی دیگران متمایزمیشود.«دیندارخدامحور»باانگیزه ی فراهم ساختن فراغت بیشتروآزادی افزون تربرای بهبودارتباط باخداوند به سیاست روی می آورد.

ازنظراو«قدرت»؛نه غایت که«وسیله وابزار»است.ازنگاه «سیاست ورزدیندار»مردم،بندگان خدایندکه بایستی حال آنان مراعات گرددوموردشفقت قرارگیرند.دراین سیاست ورزی؛همه چیز«به نام خدا»و«برای مردم»است.«بعثت»؛روزهدیه ی مکتب بزرگی ازسوی ایزدمنّان است که«به نام پروردگاررحمان ورحیم»آغازمیشود،«بانام مردم»ادامه می یابد وعامل اساسی تحوّل یا انحطاط جامعه را؛«مردم» میداند.

عیدتان مبارک.التماس دعا.....


نظر شما( )
<   <<   6   7   8   9   10   >>   >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ

هشدارهاشمی
درمان اقتصادایران
راه نجات کشور
خاتمی و اصلاح طلبی
قدری تامل
[عناوین آرشیوشده]

بالا

  [ خانه| مدیریت| ایمیل من| پارسی بلاگ| شناسنامه ]

بازدید

148503

بازدید امروز

4

بازدید دیروز

27

حضور و غیاب
یــــاهـو


 RSS 


 درباره خودم

ایران سربلند
سیدشهاب الدین عالمیان
حدود26 سال سابقه ی اجرایی وفرهنگی درآموزش و پرورش تهران دارم.فارغ التحصیل رشته ی اقتصادازدانشگاه تهران هستم.

 لوگوی وبلاگ

ایران سربلند

 پیوندهای روزانه


 اوقات شرعی

 فهرست موضوعی یادداشت ها

 آرشیو

86

 لینک دوستان

به وسعت دنیا
« یا مهدی ادرکنی »
دوستداران حقیقت
کوثر
وبلاگ حامیان وطن

لوگوی دوستان






















آوای آشنا

اشتراک